18 Şubat 2009 Çarşamba

SONBAHAR'ı beklerken...



Sonbaharın sinemalara gelmesini dört gözle bekleyenlerden biriydim.
Daha nice filmi böyle bekleyip, caanım Bursa sinemalarına gelmeden sezondan kalktığını bildiğim için çokta ümitli olduğum söylenemezdi.Velhasılıkelam OOoo canım Bursa sinemaları beni şaşırtarak bu filmi vizyona soktu.Cinedrom-Altıparmakta oynadığını görünce ilk işim seanslarına bakmak oldu.Caanım Bursa sineması vizyona sokmuş sokmasına da sokmakla iyimi yaptım! modu içerisinde olduğu için seansları saat-11:00 ve 21:00 'la sınırlamış..Neyse insanoğlu nankör, filmi adamlar getirdi ama sana hala yaranamadı düşüncesinden derhal cıkıyorum ve saat-11:00 seansı için sinemanın yolunu tutuyorum.Gişedeki bayanın bakışından ''bu filmi gece rüyanda gördün herhalde '' dediğini hissederek biletime kavusuyorum.Biletimi yer gösteren kişiye vermenin ne kadar manasız bir sey olduğunu koca salonda 5 kişi olduğumuzu görünce anlıyorum. Cinedrom -Altıparmak 'ın ileriyi gören bi işletme olmasına taktir etmem gerekiyor ki , 5 kişi geleceğini tahmin ettiklerinden sağolsunlar! ısıtmayı hiç açmamışlar.Doğal olarak soğutma modundan cıkabilmek için üzerimdeki paltoma daha bi sarılarak filme başladım.


Özetlemem gerekirse herseye değen bir film izledim.Müziğin evrensel olduğunu Gürcü ağıtında gözlerimin dolmasıyla bir kez daha anladım.

İzlemediyseniz Dvd'den de olsa mutlaka izleyin,içinizdeki bir yerlere-bir şeylere dokunacağı kesin..

Filmin konusunu zaten sinema sitelerinden bulabilirsiniz.Ben sadece bir kaç ayrıntı vereyim ve
Özcan Alper'i takip edilecek yönetmenlere ekleyeyim.

Notlar

  • Film Çamlıhemşin ve Hopa ve Kemalpaşa’da çekildi.
  • Çekimler yaklaşık 6 hafta sürdü...
  • Filmde Hemşince, Gürcüce ve Türkçe konuşuldu.
  • Sonbahar Ağıtı Kültür Bakanlığı tarafından ilk filmini çeken yönetmenler desteği almaya hak kazandı . Ayrıca Hopa belediyesi filmin yapılmasına büyük destek verdi.
  • Sonbahar Ağıtı’nın senaryosu Temmuz 2007 yılında Erivan Film festivali içinde yer alan “directors across borders”senaryo geliştirme forumuna seçildi. Ayrıca 18-22 Kasım arasında Selanik Film festivali bünyesinde yapılacak crossroads co-producer forumuna davet edildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder